Kebijaksanaan Karya Al-Asma’ Al-Husna Asmawi (Mawi AF)

Selepas dua bulan mendapatkan album Al-Asma’ Al-Husna oleh Asmawi (Mawi AF) ini melalui iTunes, saya masih mengekalkannya sebagai album terbaik untuk tahun ini.

Tidak keterlaluan saya katakan, penghasilan album ini sangat bernilai tinggi pada bakat dan kebijaksanaan memilih Al-Asma’ Al-Husna sebagai satu-satunya lirik dalam kesemua trek. Hanya dengan Al-Asma’ Al-Husna, 10 lagu disampaikan dengan halus, tenang, sejuk, mendamaikan, bersama susun atur muzik yang cemerlang.

Ia memberi nafas baru di luar kotak untuk pengolahan berbeza Al-Asma’ Al-Husna yang belum pernah saya temui di mana-mana, setakat ini. Saya berhasrat untuk menghadiahkan album ini kepada rakan-rakan di Turki sebagai sebuah album Islami yang universal, boleh dinikmati tanpa batasan bahasa dan budaya, dengan kualiti yang membanggakan. Di sebuah negara yang amat kaya dengan sentuhan Ilahiler seperti karya Muhammad Emin Ay dan Mustafa Demirci, album Al-Asma’ Al-Husna oleh Asmawi (Mawi AF), gembira untuk saya perkenalkan ia sebagai contoh kebijaksanaan karyawan Islami di Malaysia.

Semoga Allah memberikan sebaik-baik ganjaran atas usaha murni ini dan mengukuhkan perjalanan Mawi dalam ‘pilihan’ yang lebih baik ini, ameen.

Syabas Mawi!

HASRIZAL
43000 BSP

 

Check Also

Urban Legend Budak Izzuddin: Tragedi 1991

“Tebalnya sampul surat kali ini” saya membelek-belek surat yang diterima. Selama berada di Sekolah Menengah …

One comment

  1. terlampau banyak album zikir terapi, sukar di telah yang mana satu pilihan di telinga.alhamdulillah, terima kasih atas pandangan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

RSS
Follow by Email
Twitter
Visit Us
Follow Me
Tweet
Youtube
Instagram
LinkedIn
Share